.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی انگیزگی شالیکاران مازندرانی برای فصل زراعی آتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در پی واردات بی رویه و افت شدید قیمت برنج انگیزه شالیکاران برای سال زراعی آینده کاهش یافته است.
به گزارش شمال نیوز به نقل ازمهر ، عنایت الله تورنگ صبح سه شنبه در همایش سالانه برنج کشور در محمود آباد افزود: هر چند ممکن است بخشی از برنج در اختیار دلالان باشد اما شالیکاران هنوز دارای محصول هستند و معتقدم اگر بازار برنج رونق نیابد به تولید این محصول استراتژی در در کشت آینده صدمه زیادی خواهد زد.
تورنگ با بیان اینکه هزینه تولید برنج سال جاری بر اساس قیمت بالای سال زراعی قبل رقم خورده است، اما اکنون با کاهش شدید قیمت، فروش آن برای شالیکاران مرقوم به صرفه نیست تاکید کرد: واردات برنج باید قطع شود.
وی در عین حال گفت: هر چند در بازار خارج از مرزهای ایران قیمت برنج حدود 70 درصد کاهش یافته است اما بازار برنج داخلی باید رونق یابد تا شاهد کشت و کار کشاورزان در آینده باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پدیده خشکسالی پارسال صرفه جویی در آب با برنامه ریزی دوره آبیاری تناوبی را موجب افزایش بهره ورزی و افزایش عملکرد دانست.
تورنگ ادامه داد: برای اجرای آبیاری تناوبی در زراعت برج پارسال حدود 25 درصد در مصرف آب برای کشت این محصول صرفه جویی شده است.
وی به مکانیزاسیون در زراعت اشاره کرد و گفت: با اشتفاده از تکنولوژی شاهد کاهش هزینه و افزایش ثبات تولید برنج خواهیم بود.
مازندران دارای حدود 240هزار هکتار اراضی شالیزاری است که سالانه با تولید 900هزار تن برنج سفید 44 درصد برنج کشور را تامین می کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.